Microstep nu hos Maskingruppen

Maskingruppen kompletterer nu sit produktprogram inden for primært pladebearbejdning med forhandlingen af slovakiske Microsteps løsninger inden for særligt plasmaskæring samt kombinerede laserrør- og pladeskæremaskiner.

Af:John Nyberg
"Vi er glade for at have fået henvendelsen fra Microstep, og glæder os til at repræsentere det velassorterede program af kundetilpassede maskiner, der supplerer vores eksisterende agenturprogram rigtigt godt," siger direktør Finn Holmquist, Maskingruppen A/S.

Virksomheden er i næste uge på HI ´15-messen i Herning, og selv om det ikke bliver med en Microstep-maskine, så vil personalet være godt informeret og klar med materiale om også Microstep-løsningerne på messestanden.

"Vi har netop underskrevet aftalen, og tidshorisonten er desværre for kort til at vi kan nå at få en maskine frem til Herning inden tirsdag morgen," siger Finn Holmquist, som netop i disse dage er på produktionsstederne sammen med det øvrige personale.

"Vi er klar med både salg, service og reservedelssalg, og glæder os til at præsentere eksisterende såvel som kommende kunder for maskinerne sammen med de øvrige hovedagenturer på pladesiden, henholdsvis italienske Prima Power, tyske Ras´ bukkeløsninger, ligeledes tyske Closs´ svejsemaskiner og robotter samt også tyske Kastos program af savemaskiner. Vi har maskiner fra dem alle med på messestanden," siger Finn Holmquist.

Microstep-hovedsædet er placeret i Bratislava, og desuden tæller produktionen yderligere to værker i Slovakiet, og således er alt på maskinen "Made in Europe", fremhæver virksomheden. Historisk går værket tilbage til etableringen i 1991, og siden er ligeledes slovakiske IQM, s.r.o. fusioneret ind i selskabe. Gruppen tæller også et tysk datterselskab, der står for laserudvikling; MicroStep Photonics GmbH.