Her er reaksjonene!

Maskinregisteret har tatt tempen på utstillerne under årets industrimønstring på Norges Varemesse i Lillestrøm. Til tross for blandede reaksjoner ble SMART Industri på mange måter den suksessen arrangør Maskingrossisternes Forening – MGF – hadde håpet på.

Av: Joppe Næss Christensen, Anina Åkredalen og Ronny Skas

SMART ble noe helt annet enn de siste messene, ikke minst faglig innhold med foredrag og fokus på Industri 4.0 og automatisering. Vi registrerte at mange av de store kundene hadde tatt seg tid til en tur for oppdatering og det var nok hovedgrunnen etter en meget god presentasjon av ledelsen for messen denne gangen på forhånd! Nivået på de faglige innleggene fikk nok ulik karakter, men gjennomgående meget bra. Som vanlig er det de kundene som ligger i front teknologisk som også møter opp, de er opptatt av nye løsninger og om hvordan forbedre seg for fremtiden, siden det er der vi alle skal tilbringe tiden vår, uttalte Ole Martin Martinsen, daglig leder hos EIVA-SAFEX AS.

“BOOST” FOR SELVTILLITEN

For oss i Nor-Swiss er det alltid viktig å synliggjøre at vi kan være en totalleverandør av det mest avanserte verktøy og utstyr, samtidig som vi ønsker å få frem hvilket høyt nivå det er på våre medarbeidere. Vi kan selvfølgelig alltid ønske oss flere besøkende, men vi sitter definitivt igjen med et bestemt inntrykk av at vi har hatt tre dager med svært mange verdifulle og ikke minst hyggelige kundetreff. Siden vi deler standen med de øvrige firmaene i Ege-gruppen blir Smart Industri også en anledning hvor vi får til en fellesarena der vi kan utveksle erfaringer og kunnskap internt samt fylle på med litt selvskryt om suksessfylte salg. Totalen gir en verdifull intern kompetanseheving og et «boost» på selvtilliten for alle, kommenterer Bent Muggerud i AS Nor-Swiss.

OPPMERKSOMHET RUNDT ROBOT

SMART-messen var interessant og svarte til forventningene for vår del. Både potensielle kunder og underleverandører var meget interessert i Yaskawa Motoman sin samarbeidende robot som vi viste frem. Roboten hadde to funksjoner under messen. For det meste delte den ut Maskinregisterets utmerkede magasin til nysgjerrige besøkende og på onsdag var den utstyrt med Metronors avanserte laserscanner.

For vår del fikk vi presentert oss på de områdene som vi har satset i dybde med service ogkompetanse siden 1999, forteller en fornøyd Ole Martin Martinsen, daglig leder hos EIVA-SAFEX AS.